دوربین مداربسته باسیم یا بی‌سیم

دوربین مداربسته باسیم یا بی‌سیم کدام بهتر است

سیستم دوربین مداربسته خانگی باسیم یا بی‌سیم

امنیت همیشه یک موضوع پرطرفدار بوده است، نظارت در خانه یا دفاتر به خاطر ایمنی به طور فزاینده ای در همه جا وجود دارد. نصب یک سیستم دوربین مدار بسته به طور فزاینده ای به اولین انتخاب برای کسانی تبدیل می شود که به دنبال محافظت از خانه و عزیزان خود یا محیط کار هستند و هنگامی که با سایر روش های امنیتی ترکیب می شوند، یک محیط ضد مزاحم قانع کننده را تشکیل می دهند.

دوربین مداربسته سیمی و بی‌سیم کدام بهتر است ؟

قبل از انتخاب سیستم دوربین مدار بسته، گاهی اوقات مشتریان با این سوال مواجه می شوند: دوربین مدار بسته سیمی یا بی سیم را انتخاب کنم؟ مزایا و معایب دوربین های مداربسته با سیم و بی سیم چیست؟ همانطور که ممکن است حدس بزنید، هیچ یک از گزینه های موجود کامل نیستند، بنابراین بیشتر به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اما برای اینکه تصمیم خرید شما را آسان‌تر کنیم، فهرستی جامع از آنچه می‌توانید از هر نوع دستگاه انتظار داشته باشید، چه موارد مثبت و چه منفی، تهیه کرده‌ایم. توجه داشته باشید که دوربین مداربسته بی سیم باید یک دوربین IP دیجیتال باشد، زیرا فقط سیگنال دیجیتال می تواند به صورت بی سیم منتقل شود.

مقایسه کلی دوربین مداربسته با سیم و بی سیم در جدول

 

نوع دوربین مداربسته دوربین مدار بسته سیمی دوربین مداربسته بی‌سیم
مزایا تقریباً هیچ تداخلی وجود ندارد

اتصال قابل اعتماد و پایدار

کیفیت ویدیوی ثابت و فیلمبرداری بهتر

برق ثابت

نصب آسان‌تر

قابلیت حمل‌پذیری

کاهش تعمیر و نگهداری کمتر

انعطاف پذیری بالا

بدون سیم برای برش

معایب به راحتی قابل حمل نیست

نصب آن کمی طولانی و سخت ‌تر

نیاز به نصب حرفه ای

عدم انعطاف پذیری

سیگنال ویدئویی ناپایدار

خطر هک شدن هزینه بالا

امکان تداخل با سایر دستگاه ها

قطع برق

 

سیستم دوربین مداربسته خانگی سیمی

سیستم دوربین مداربسته خانگی سیمی

سیستم امنیتی دوربین سیمی به عنوان راه حل سنتی نظارت تصویری در نظر گرفته می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، این سیستم برای برق، اتصال به اینترنت و انتقال ویدئو به کابل نیاز دارد. دوربین های سیمی سیگنال های صوتی و تصویری را از طریق کابل به سیستم مدیریت مرکزی انتقال می دهند.این قابل اطمینان ترین نوع سیستم دوربین مداربسته است زیرا کمتر با تداخل دستگاه هایی مانند روتر، مایکروویو و سایر دستگاه ها مواجه می شود. سیم های دوربین ها به راحتی می تواند توسط مصالح ساختمانی مانند گچ یا کناف پوشانده شوند. اگرچه نصب کمی طولانی تر است، اما مزایای حاصل از آن بسیار بیشتر است. یک دوربین مداربسته همدان با کیفیت بالا که توسط یک شرکت حرفه‌ای و معتبر نصب می‌شود، سیم‌کشی کمتری قابل مشاهده خواهد داشت.

سیستم دوربین مداربسته خانگی بی سیم

دوربین های قابل حمل تصاویر را با استفاده از فناوری آنالوگ یا دیجیتال به رایانه، تبلت یا تلفن همراه شما منتقل می کنند. دوربین‌های بی‌سیم مستعد تداخل سایر دستگاه‌ها هستند و در صورت قطع شدن اتصال اینترنت، ممکن است فیلمبرداری شما قطع شود.

سیستم دوربین مداربسته خانگی بی سیم

سیستم دوربین مداربسته IP (سیمی و بی سیم)

سیستم های مداربسته خانگی سیمی و بی سیم می توانند از شبکه یا پورتال اینترنتی (IP) شما برای ارسال تصاویر به روتر رایانه شما استفاده کنند، که به شما امکان می دهد فیلم را از طریق اینترنت از مکان های دور از طریق دستگاه تلفن همراه یا رایانه شخصی خود یا از طریق یک برنامه مشاهده کنید. حتما دوربین های خود را از یک نمایندگی فروش و نصب دوربین های مداربسته معتبر خریداری نمایید و از یک شرکت امنیتی قابل اعتماد برای نصب و راه اندازی سیستم دوربین مداربسته منزل خود استفاده کنید که می تواند شما را در برابر هکرها راهنمایی و محافظت کند.

PoE در مقابل دوربین امنیتی Wi-Fi، چگونه یک انتخاب مناسب داشته باشیم؟

از آنجایی که هر دو دوربین امنیتی Wi-Fi و PoE مزایا و معایب خود را دارند، تصمیم گیری سریع و عاقلانه آسان نیست. قبل از خرید چندین سوال از خود بپرسید: شرایط شبکه و برق روزانه من چگونه است؟ چه نوع برنامه ای را می خواهم متوجه شوم؟ برای راه اندازی به چند دستگاه نیاز دارم؟ و آیا باید ارتقاءهای بعدی را در نظر بگیرم؟ وقت بگذارید و وضعیت فعلی خود را بر اساس فاکتورهای زیر ارزیابی کنید.

محیط های شبکه

مهمترین نکته این است که وضعیت فعلی شبکه و قدرت خود را ارزیابی کنید. قدرت سیگنال بی سیم، یا محدوده پوشش، به عوامل مختلفی مانند روتر، تداخل، سیگنال های مسیری که باید طی شود تا به دوربین شما برسد و غیره مرتبط است. علاوه بر این، طراحی برق موجود نیز بر تصمیمات سیستم امنیتی آینده شما تأثیر می گذارد.

سناریوهای کاربردی

به طور کلی، دوربین های IP بی سیم یا Wi-Fi به طور گسترده ای برای امنیت غیرحرفه ای منازل داخلی استفاده می شوند و دوربین های سیمی برای سیستم های نظارت در فضای باز نصب می شوند. هنگام برنامه ریزی دوربین های IP در خارج از خانه، مطمئن شوید که مدل هایی که خریداری می کنید ضد آب باشند. علاوه بر این، سیستم‌های دوربین امنیتی سیمی معمولاً برای صاحبان خانه یا مشاغل با استفاده نسبتاً دائمی هستند، در حالی که سیستم‌های بی‌سیم برای اجاره‌کنندگان یا مشاغل در مکان‌های موقت ایده‌آل هستند.

مقیاس و مقیاس پذیری

اندازه ملک شما و تعداد دوربین های مورد نیاز تصمیم شما را بین دوربین های امنیتی سیمی و بی سیم تعیین می کند. اگر می خواهید یک دوربین IP منفرد برای نظارت بر خانه نصب کنید، می توانید یک دوربین IP بی سیم Wi-Fi را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که دوربین IP بی سیم در محدوده روتر Wi-Fi شما نصب شده باشد. با این حال، بسیاری از خانه ها یا صاحبان مشاغل با دارایی های بزرگ خواهان پوشش جامع با عملکردهای بدون درز هستند. یک سیستم سیمی که بتواند همه دوربین ها را پشتیبانی کرده و به آنها متصل کند توصیه می شود. علاوه بر این، فناوری PoE آن را هنگام افزودن، جابجایی، تغییر یا استقرار موقت دوربین‌های امنیتی انعطاف‌پذیرتر می‌کند، که برای ارتقای آینده ایده‌آل است.

به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید نصب آسان‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتری برای برنامه‌های داخلی در مقیاس کوچک فعلی خود داشته باشید، از دوربین‌های امنیتی Wi-Fi بی‌سیم استفاده کنید. اگر به یک شبکه پایدار و مقیاس پذیر با مدیریت بهتر برای برنامه های کاربردی در فضای باز نیاز دارید، بهتر است از دوربین های امنیتی PoE سیمی استفاده کنید.

ملاحظات بیشتر

نیاز به امنیت در برنامه‌های مسکونی همراه با روند رو به رشد خانه‌ها/دفاتر هوشمند باعث افزایش استفاده از دوربین‌های امنیتی سیمی و بی‌سیم برای خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری شده است که انتظار می‌رود بازار دوربین‌های IP را در سال‌های آینده هدایت کند. هنگام مقایسه دوربین‌های امنیتی سیمی و بی‌سیم، ممکن است متوجه شویم که دوربین‌های سیمی با سرعت انتقال سریع‌تر، قابلیت اطمینان بالاتر، امنیت بهتر و پوشش گسترده‌تر برای سناریوهای کاربردی بیشتر، از ویژگی‌های آن برخوردار هستند. با محبوبیت فناوری PoE، این دوربین‌های PoE آماده کسب سهم بیشتری از بازار هستند و در آینده قابل پیش‌بینی روندی اجتناب‌ناپذیر خواهند بود. به طور خلاصه، گزینه های زیادی با قیمت های متفاوت در دسترس شماست. پیدا کردن سیستم مناسب متناسب با خانه و بودجه شما می تواند مشکل باشد، بنابراین با یک متخصص صحبت کنید و برای یک پیشنهاد بدون تعهد با نمایندگی دوربین مداربسته همدان تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *