کاربرد های مختلف سوله

کاربردهای سوله

به سازه های فلزی که طبق طراحی خاصی تشکیل می شود و شیب دار هستند سوله گفته می شود که این نوع سازه ها به دلیل اینکه بیشتر کاربرد صنعتی دارند از نظر طراحی با سایر سازه ها متفاوت هستند .

سوله ها دارای انواع مختلفی هستند مانند : انواع سوله هایی که در کارخانه ها کاربرد دارند،سوله هایی که برای مرغداری ساخته می شود ، ساخت سوله برای سالن های ورزشی ، سوله سازی برای فروشگاه های بزرگ و …..

سوله مرغداری

در طراحی و ساخت سوله ی مرغداری علاوه بر رعایت همه جنبه های فنی و عمرانی لازم است که  یک سری نکات را که در ساخت سوله مرغداری رعایت کنیم. ازجمله اینکه برای ساخت سوله مرغداری حتما باید به تهویه ی هوا در تابستان و زمستان توجه کنیم  تهویه هایی که برای سوله ی مرغداری به کار می رود در دو نوع هستند تهویه ی حداقلی و تهویه ی تونلی . از دیگر ویژگی هایی که برای ساخت سوله مرغداری باید رعایت کرد طراحی سر سالن فضایی است ، کاربرد سر سالن فضایی برای نصب هیتر ، تابلو برق مادر و … است . در دو سمت ورودی سوله ی مرغداری باید حوضچه ی آب قرار بگیرد این حوضچه ی آب صرفا برای خنک کردن هوای گرم در تابستان است . استانداری که برای ساخت مرغداری باید رعایت شود درعرض 1 و در طول 75 است .

سوله مرغداری

سوله سالن ورزشی

سوله سالن های ورزشی به صورت شیب دار ساخته می شود و برای ساخت سوله ها از قطعه های سنگین و نیمه سنگین استفاده می شود .

 قیمت سوله ها با توجه به مصالح و موادی که در آن به کار رفته است متفاوت است و ساخت هر سوله با توجه به مواد و مصالح به کار رفته در آن هزینه های مختلفی را در بر دارد .

سوله هایی که کاربری ورزشی دارند بسیار وسیع و بزرگ هستند و در انواع و اقسام شکل ها طراحی و ساخته می شوند .

 دراین نوع سوله ها باید تهویه هوای خوبی در نظر گرفت .

سوله سالن انبار

در سوله سازی با کاربری انبار از اتصالات پیچ و مهره باید استفاده شود ، وزن این نوع از سوله ها به دلیل ستون هایی که در وسط آن تعبیه شده است سبک می باشد و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است . کف این نوع از سوله ها را با بتن نرم می پوشانند و برای پوشش بدنه باید ازساندویچ پنلی استفاده کرد که استفاده از این نوع ساندویچ پنلی باعث می شود که سوله سبک تر شود .

سوله سالن انبار

سوله سالن اجتماعات

برای ساخت سوله در سالن های اجتماعات ، محیط های علمی، دانشگاه ها و .. باید از سازه هایی که مقاوم هستند و درعین حال سبک ، استفاده شود .

این نوع ازسوله ها در اندازه های مختلف و در شکل های متنوع ساخته می شوند و قیمت این نوع از سوله ها با توجه به سازه هایی که در آن به کار رفته شده است ساخته می شود .

مزایای سوله

از مزایایی که می توان برای ساخت سوله از آن نام برد انعطاف پذیری سوله است .

هم چنین مصالح متنوعی را برای ساخت سوله می توان به کار برد ، در سوله سازی هم چنین می توان انواع مختلف سوله ها را با تنوع زیاد ساخت .

کاربرد سوله امروزه در اقتصاد بسیار زیاد شده است و از نظر برآورد هزینه بسیار مقرون به صرفه است .

از دیگر مزایایی که می توان در  ساخت سوله به آن اشاره کرد استحکام سوله است ، سوله ها از چنان استحکامی برخوردار هستند که در برابر  زلزله ، سیل و .. مقاوم هستند بنابراین می توان گفت که سوله ها از ایمنی بالایی برخوردار هستند . سوله سازی این قابلیت را دارد که سوله هایی در مقیاس بزرگ را ایجاد کنند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *